بازی ادامه پیدا میکند تا زمانی که بازیکنی که داو را قبول کرده احساس کند این بار او شایستگی پیروز شدن را دارد و بر روی داو حریف داو میدهد و اینبار کیوب روی عدد ۴ میرود. زیرا پس از خشک شدن چسب می توانید کلیه چسب های اضافی را از اطراف تخته نرد به راحتی پاک کنید. چیدن : هر بازیکن ۱۵ مهره خود را در خانه ی شماره ۱ حریف قرار می دهد و آنها را باید به سمت خانه ی خود به حرکت بیاورد. به عنوان نمونه اگر ۲ مهره در خانه ۵ دارد و مهره حریف نیز بر روی بار قرار دارد و تاس ۵ و ۲ بدست آمده باشد آنگاه بازیکن تنها در صورتی قادر به حرکت دادن مهره خانه ۵ به دو خانه جلوتر میباشد که در خانه ۲ هیچ مهره ای برای خارج کردن وجود نداشته باشد. مثلا ۲ مهره برروی خانه ی ۵ دارید و مهره ی حریف برروی بار است و تاس شما ۵ و ۲ داده است شما فقط در صورتی قادر به بازی دادن مهره ی خانه ی ۵ به دو خانه جلوتر می باشید که در خانه ی ۲ هیچ مهره ای برای خروج وجود نداشته باشد.

آموزش تخته نرد

یعنی اگر شما مارس شدید و کیوب روی ۴ باشد شما ۸ امتیاز دادید و اگر یک دست معمولی باختید و کیوب روی ۲ باشد ۲ امتیاز به حریف خواهید داد و یا اگر مارس اکبر شده باشید و کیوب روی ۱۶ بوده باشد ۴۸ امتیاز دادهاید. این استراتژی برای زمانیست که تعداد کشته های یکی از بازیکنان زیاد میشود و او توانسته دو خانه یا بیشتر در زمین حریف برای خود بگیرد. خانه ای که در بازی توسط یک مهره پر شده باشد تک نامیده میشود. خانه باز هم همان خانه ایست که توسط مهره های حریف پر نشده باشد. باز هم حریف حق انتخاب دارد که کیوب را بگیرد یا رد کند. زمانی این اتفاق می افتد که حریف شما در زمین شما مهره تک دارد و شما با زدن مهره حریف و بستن خانه صورت متوالی عرصه را بر او تنگ خواهید کرد و اجازه نمی دهید مهره اش از روی پیشخوان به زمین بازی برگردد و بازی را ادامه دهد، و این بازی را تا زمانی ادامه می دهید که بتوانید تمام خانه ها را بگیرید و ششدر کنید. جذابترین بخش بازی تخته نردبه این صورت که شما با ساختن چندین خانه به صورت متوالی و ایجاد یک سد جلوی مهره های حریف اجازه عبور کردن به او را نمیدهید و بازیکن حریف پشت این سد شما زندانی خواهد شد. سفید چندین گشاد در خانه قرمز دارد .

بدون توجه به نتیجه بازی کنید معمولا در مسابقات تخته نرد آنلاین نرد دو نوع بازیکن وجود دارد یک دسته از بازیکنان که پس از شکست، ناراحتی آن را فراموش می کنند و با روحیه ای نو، مسابقه بعدی را آغاز می کنند اما دسته ی دیگر پس از امتیاز دادن عصبانی می شوند و این عصبانیت را در بازی های بعد همراه خود دارند و دوباره همین عامل شکست های بعدی شان می شود. کسی که بازی را شروع کرده با همان تاسی که ریخته شده بازی میکند و مجدد تاس نمیریزد. پس از آنکه آخرین مهرهٔ ی موجود در بیرون از بازی وارد بازی شد، بازیکن به بازی عادی خود ادامه میدهد و اگر از تاسش چیزی باقیمانده باشد، آن را بازی میکند. برای مثال، اگر یک طرف عدد تاسش ۵ و ۳ باشد، میتواند یکی از مهره ها را پنج خانه و مهره دیگری را سه خانه جلوتر در خانه باز قرار دهد. واگر قبول کند امتیاز بازی روی عدد ۴ میرود و نتیجه هر ست در عدد کیوب ضرب خواهد شد. زمانی که یکی از بازیکن ها یک یا چند مهره بر روی بار دارد، باید در ابتدا آن مهره را وارد بازی کند و هنگامی که نوبت اوست، با توجه به تاس مهره را وارد جریان بازی کند.

پلاکوتو یکی از ۳ بازی رایج با تخته نرد در کشور یونان است که در بین مردم به تاولی هم معروف است. قفل کردن: در این بازی زدن نداریم اما یک بازیکن می تواند با مهر ی خود روی مهره ی تک حریف رفته و او را قفل کند. به عنوان مثال اگر ۵ و ۲ آمده بود و از مجموع بازیکن مقابل بیشتر بود، بازی با همین ۵ و ۲ نفر اول آغاز می شود و او باید با همین ۵ و ۲ حرکت خود را آغاز کند. حرکت مهره ها: مهره ها تنها در خانه های آزاد می توانند وارد شوندو اگر خانه ای توسط مهره ی حریف پر شده بود بازیکن حق ندارد به آن خانه وارد شود.

در طول بازی هر بازیکن که فکر میکند شایسته پیروزی است میتواند داو دهد و تنها میتواند یکبار و قبل از تاس ریختن این چالش را برای حریفش به وجود بیاورد. مهره خوردن: مهره خوردن در گل بهار مانند تخته نرد متداول است و هر بازیکن ابتدا باید همه ۱۵ مهره را به خانه برساند و سپس شروع به برداشتن کند. ۸- تا حد امکان از رها کردن یک مهره روی یک خانه به تنهایی خودداری کنید، چرا که پتانسیل زدن آن توسط حریف بسیار بالا خواهد بود و همانطور که در بالا گفتیم، زدن و خارج کردن مهرههای حریف، یکی از استراتژیهای بازی محسوب میشود تا هم از ادامهی پیشروی او جلوگیری کرده و هم او را مجبور کنیم که کار خود را از ابتدا شروع کند. برای شروع بازی تخته نرد آنلاین شرطی، هر دو بازیکن باید تاس را رول کنند تا ببینند که چه کسی بالاترین رقم تاس را بدست می آورد هر کس بالاترین عدد را بیاورد می تواند بازی را شروع کند و بازی خواهد بود. نحوهی زدن و خارج کردن مهرهی بازیکنان بدین شکل ست که اگر مهرهی یکی از دو بازیکن به تنهایی روی خانهای قرار داشته باشد، بازیکن دیگر میتواند آن مهره را زده و از بازی خارج کند. ۹- اگر مجبور شدید که یک مهره را به تنهایی روی خانهای قرار دهید، در دست بعد سعی کنید که بلافاصله یا آن را به مهرهی دیگری برسانید یا مهرهی دیگری را روی آن قرار دهید.

پس با ما همراه باشید.

۵- از آنجایی که مهرههای خارج شده معمولاً بصورت تکی وارد بازی میشوند، در اولین فرصت ممکن آنها را به یکی از مهرههایتان برسانید تا از خطر مهرهی حریف و خروج دوباره از بازی دور شوید. شما میتوانید این آموزش را در دیگر صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و تجربه و نظرات خود از این بازی را نیز با ما شریک شوید. پس با ما همراه باشید. توجه داشته باشید که چوب خود را به طور منظم و دقیق برش دهید و سعی کنید چهارچوب ها به لحاظ سایز کاملا قرینه یکدیگر باشند (گاهی لازم است کار برش چهارچوب ها را آنقدر تکرار کنید تا در نهایت به قرینگی برسید). در صورتیکه شما بتوانید تمام مهرههای خود را از بازی خارج کنید و حریفتان هنوز هیچ مهرهای را خارج نکرده باشد و حداقل یک مهره در خانهٔ خودی شما داشته باشد. اگر حریف هیچ مهره را خارج نکرده باشد و همچنان یک یا چند مهره هم در میله داشته باشد، حریف تخته نرد را از دست می دهد و سهام فعلی را سه برابر از دست می دهد. حریف یا سهم های دوبرابر را میپذیرد (میگیرد) یا استعفا میدهد (رها می شود) و مسابقه و سهم های فعلی را میبازد. معمولا بازی بینان وقتی این اتفاق رخ میدهد به کنایه به بازیکنان می گویند مهره هایت رو برعکس جمع می کنید. قفل کردن مهره ی مادر : آخرین مهره ی شما در خانه ی ۱ حریف ( ۲۴ خودتان ) یا نقطه ی شروع بازی مهره ی مادر نامیده می شود.