آیا آب‌لوله‌کشی شهری به تصفیه نیاز دارد؟

نکاتی در این زمینه وجود دارد که واقعاً مربوط به کشور ما نیست و معضلی است که در تمام جهان وجود دارد. اینکه در کشورهای توسعه‌یافته و جهان اول باآن‌همه امکانات در منازل خود از دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنند پس نشان‌دهنده مشکل تصفیه‌خانه‌های کشور ما نیست و این مشکل در همه جای دنیا وجود دارد. اما برای تشریح این موارد به‌صورت فنی بررسی خواهیم کرد تا با علت اصلی این مشکلات آشنا شوید.

عدم امکان تصفیه برخی املاح در تصفیه‌خانه‌های شهری

یکی از مشکلات مهم، عدم امکان تصفیه برخی مواد محلول در آب است که در تصفیه‌خانه‌های بزرگ شهری قابل تصفیه نیست. به‌عنوان‌مثال نیترات قطر بسیار کم معادل 6 ده‌هزارم میکرون را دارد. در هیچ کجای جهان نمی‌توانند چنین ماده‌ای را در تصفیه‌خانه‌های بزرگ شهری تصفیه کنند. درحالی‌که در سطح مصرف کم مانند مصرف خانگی، دستگاه تصفیه آب به راحتی می‌تواند آن مشکل را برطرف کند و نیترات را از آب حذف کند.

امکان ورود آلودگی‌ها به داخل سیستم آب‌رسانیدستگاه تصفیه آب

موضوع دیگری که در آب شهری ممکن است به وجود بیاید همین اختلالات ورود آلودگی به آب‌لوله‌کشی است. معمولاً این اتفاق براثر پوسیدگی، تعمیر و ترمیم لوله‌کشی و از این قبیل موارد اتفاق می‌افتد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد مثلاً انشعاب محلی آب ، دچار مشکل می‌شود و پس از ترمیم، میزان زیادی گل‌ولای از داخل شیر بیرون میاید.