۱ – استخدام اتباع خارجی – استخدام اتباع خارجی به وسیله “شرکت” تا آنجا که عملاً مقدور باشد از لحاظ تعداد محدود خواهد بود و پس از رسیدگیلازم به شایستگی و توانایی و تجربه و امکان وجود کارکنان ایرانی به عمل خواهد آمد. تبصره ۱ – سه ماه قبل از انقضاء دوره خدمت هر یک از اعضاء هیأت مدیره رییس هیأت باید جانشین او را به وزارت دارایی پیشنهاد نماید و تجدیدانتخاب او مانعی نخواهد داشت تا زمانی که انتخاب جدید به عمل نیامده اعضای هیأت مدیره به خدمت خود ادامه میدهد. ۱ – “شرکت” حق خواهد داشت از کلیه اراضی بایر متعلق به “دولت” که برای عملیات مقرر در این قرارداد مورد لزوم باشد مجاناً و به طور مانعللغیراستفاده نماید. ۸ – “شرکت” حق خواهد داشت تا آنجا که برای تولید و انبار نمودن فرآوردهها و حمل و نقل و بازاریابی و سایر عملیات مقرر در این قرارداد ضروری یالازم باشد عملیاتی از قبیل موارد زیر انجام دهد (که البته محدود به این موارد نخواهد بود) آباد کردن اراضی و دور ریختن مواد زائد و حفر و گودکنی وساختمان و نصب و پیریزی و تهیه و به کار انداختن و نگهداری حفرهها و گودالها و خندقها و حفارها و آبگذرها و مجاری فاضلاب و مجاری آب وسایر کارهای ساختمان مربوط به عملیات مجاز در این قرارداد – نصب و نگهداری و بهرهبرداری از خطوط لوله و تلمبه خانهها و منابع ذخیره مراکزکوچک و بزرگ تولید نیرو و خطوط انتقال نیرو و تلگراف و تلفن و رادیو و سایر وسایل مخابراتی و بارانداز و اسکله کوچک و بزرگ و لولههایبارگیری و تأسیسات بندری و کشتیها و وسایل نقل و انتقال و سایر وسایل حمل و نقل و کارخانهها و انبارها و ساختمانهای اداری و خانهها و گاراژها وکارگاهها و تعمیرگاهها و سایر تأسیسات بهرهبرداری که به نظر “شرکت” برای اجرای مفاد این قرارداد لازم باشد و یا برای هر گونه عملیات مجاز “شرکت”ضروری شناخته شود. ​Post has ᠎been gener​ated by GSA Content​ G᠎en erator DE᠎MO !

ثبت شرکت در ایران

۳ – “شرکت” حق خواهد داشت مواد و مصالح و ماشین آلات و وسایل و محصولات تولیدی خود را با وسائل نقلیه خود یا غیره از طریق راهها وخطوط آهن و اسکلهها و تأسیسات عمومی در مقابل پرداخت حقوق و عوارض عادله و بدون تبعیض حمل و نقل نماید. ۴ – تصمیمات مربوط به روشهای تهیه فرآوردهها و محل “کارخانه” و تسهیلات خارج “کارخانه” و وسایل حمل و نقل و سایر تصمیمات لازم مربوط به”کارخانه” که بایستی قبل از ثبت شرکت انجام گیرد مشترکاً توسط طرفهای قرارداد بر اساس مطالعات مهندسی و سایر مطالعاتی که به تشخیص طرفهایقرارداد انجام میگیرد اتخاذ خواهد گردید. به بیان مزایای ثبت شرکت آشنا نماییم تا در انتخاب نام حتماَ از. توجه بهخصوص به موضوع جایگزین نمودن کارمندان خارجی به وسیله کارمندان ایرانی مبذول خواهد شد و بدین ترتیب هر گونه فرصت مناسب به کارکنانایرانی جهت احراز سمتهای با مسئولیت در بهرهبرداری و مدیریت “شرکت” واگذار خواهد گردید و بدین منظور “کابوت” کمکهای فنی جهت آموزشکارکنان ایرانی در کارخانهها و تأسیسات خود در محلهایی که مورد توافق قرار خواهد گرفت و به وسیله کارمندان ذیصلاحیت “کابوت” در موردمدیریت و بهرهبرداری و نگهداری کارخانه فراهم خواهد نمود. کارهای ساختمانی و تأسیسات مذکور ممکن اس ت در محل و یا محلهایی که “شرکت” تعیین مینماید قرار داشته باشد مشروط براین که محل عملیات دیگران در آن ناحیه نباشد و علاوه بر این مشروط بر این که برای آماده کردن اراضی و ساختمان و بهرهبرداری و نگاهداری کلیهخطوط آهن و تلگراف و تلفن و وسایل بیسیم و سایر وسایل ارتباطی موافقت قبلی و کتبی “دولت” کسب گردد و “دولت” بدون دلیل موجه از موافقتمزبور خودداری و یا در اعلام این موافقت تأخیر نخواهد نمود.

A᠎rtic le was gen er ated  wi th GSA Content G​en​erat or DEMO .

مدارک ثبت شرکت

از نظر مفاد این بند شرکت وابسته شرکتی است کهبه “کابوت” بستگی داشته ولی تحت کنترل “کابوت” به نحوی که در ماده ۲۲ این قرارداد تعریف شده نباشد. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید. بسیاری از شرکتهای ایرانی برای ادامه و پیشبرد اهداف خود و ارتقاء آنها به یک ماهیت حقوقی در اروپا نیاز دارند. با این حال تفاهم و توافق حاصل است که اشخاصی که از طرف”کابوت” برای عضویت در هیأت مدیره تعیین میشوند و همچنین کارکنانی که طبق بند (۲) ماده (۱۵) زیر از طرف “کابوت” به طور قرض در اختیارسازمان فروش “شرکت” قرار میگیرند ممکن است اتباع خارجی باشند و علاوه بر آن “کابوت” میتواند در هر موقع و بنا به تشخیص خود مشروط بهامکان وجود کارکنان ایرانی به شرح فوق حداکثر تا چهار (۴) نفر کارمند خارجی دیگر به عنوان قرض در صورتی که به نحو معقول مورد احتیاج باشنددر اختیار “شرکت” قرار دهد.

۶ – “کابوت” هر گونه و کلیه روشهای تهیه فرآوردهها (چه به عنوان اختراع ثبت شده و یا نشده باشد) و اطلاعات فنی و تخصصی متعلق به خود و یا درکنترل خود را که مرتبط به تولید فرآوردههای مندرج در بند ۶ ماده ۳ باشد در اختیار “شرکت” خواهد گذاشت و حق خواهد داشت بابت آن مقدار ازروشها و اطلاعات فنی و تخصصی که حق اختراع آنها به ثبت رسیده و یا در معرض اطلاع عمومی و یا اطلاع سایر طرفهای قرارداد گذارده نشده مبلغعادلهای از شرکت دریافت نماید. در هر صورت قیمتی که پس از ده سال مورد مذاکره و توافق قرار خواهد گرفت به هیچ وجهبیشتر از قیمتی که به حساب سایر مصرفکنندگان صنایع پتروشیمی و صنایع مشابه منظور میشود نخواهد بود. صلح با شرط خیار فسخ و هبه با حق رجوع از نظر مالیاتی قطعی تلقی میگردد ولی در صورتی که ظرف سه ماه از تاریخ وقوع عقدمعامله فسخ یا اقاله یا رجوع شود وجوهی که به عنوان مالیات بر درآمد وصول شدهاست از محل درآمد جاری بلافاصله مسترد میشود و در اینصورت اگر در فاصله بین وقوع عقد و فسخ یا اقاله یا رجوع از منافع آن استفاده شده باشد منتقلالیه نسبت به آن منفعت مشمول مالیات است لیکن درصورتی که معامله تا تاریخ تسلیم اظهارنامه تکمیلی فسخ یا اقاله یا رجوع شود به وصول مالیات موضوع مواد ۵۳ و ۵۴ اکتفا خواهد شد ولی در صورتیکه فاصله تاریخ وقوع عقد و تاریخ تسلیم اظهارنامه تکمیلی سه ماه و یا کمتر باشد وجوهی که به عنوان مالیات بر درآمد گرفته شدهاست مسترد خواهدشد.  Th᠎is ᠎po​st was g᠎en᠎er᠎ated ᠎with GSA C ontent Gene​ra to r ᠎DEMO​!