اما اگر همین موقعیت را یک بازیکن بد بین بازی کند با ترس کشته شدن مهره اش مهره حریف را در خان افشار نمی زند و در کل بازی خود را دچار مشکل میکند. در نرد نیز خوب است که همیشه بازیکنان خوش بین باشند و در مورد تاس های خوب فکر کنند. مثلا اگر احتمال تاس های مخالف ۱۹ باشد وتاس های موافق ۱۷ آنها همیشه به ۱۷ احتمال فکر میکنند هرچند که کمتر باشد. بازیکنان بزرگ می دانند آن چیزی که از دست رفته را دیگر نمی توانند به دست بیاورند پس راجع به آن فکر نمی کنند آنها قادر هستند حتی بازیهای با ۱۰ امتیاز اختلاف را جبران کنند. داشتن انگیزه و نیروی جوانی باعث می شود برای به دست آوردن آن چیزی که نسبت به آن شناخت ندارید تلاش و حرکت کنید. Mochy ماسایوکی موچیزوکی معروف به موچی ، فوق ستاره ژاپنی دانشگاه را کنار گذاشت تا در جوانی به یکی از برترینهای دنیای تخته نرد تبدیل بشه. اگر یکی از دو تاس شما مناسب بود همان حرکت را انجام می دهید اما برای عدد دیگر که جور نمی شود، نمی توانید حرکت کنید. زمانی که یک بازیکن احساس کرد که پیروز بازی است، میتواند به بازیکن دیگر پیشنهاد داو دهد؛ اگر بازیکن پیشنهاد داو را نپذیرد، بازی همانجا تمام شده و بازیکن پیشنهاد دهنده، به عنوان پیروز معرفی میشود و یک امتیاز میگیرد، اما اگر پیشنهاد داو پذیرفته شود، امتیاز بازی بسته به عدد تاس بیشتر شده و تاس مربوط به داو در اختیار بازیکن پذیرندهی آن قرار خواهد گرفت و قادر میباشد در هر زمان که دوست داشت و احساس کرد که پیروز بازی است، این بار او پیشنهاد داو دهد!

آموزش تخته نرد

بازی به دو : بازی که داو یا دبل ردو بدل شده و امتیاز برد آن بازی ۲ شده است. این موضوع به این دلیل است که نمی توانند از دست دادن یا شکست خوردن را بپذیرند. او سابقه ی قهرمانی در مسابقات جهانی مونت کارلو رو دارد و قبل از آن در تورنمنتهایی در آمریکا به عنوان نخست دست یافته بود. او مقامهای قهرمانی متعددی در مسابقات مختلف به دست آورده است Nack نیازی به تعریف از این بازیکن نیست . یادگرفتن به دست اوردن یا از دست دادن چیزی اگر دوست دارید برنده باشید شاید پذیرفتن شکست برای شما کمی سنگین باشد، اما در تخته نرد هرچقدر هم خوش شانس باشید نتیجه بازی حتی تا تاس آخر نا مشخص است و شما در این تردید را همیشه همراه خود دارید که ممکن است شکست بخورید.

تخته نرد آنلاین

اگر قبل از رقیب، تمام پانزده مهره خود را خارج کنید، بازی را برده اید و همه چیز به پایان رسیده است. این یک نکته مهم در مورد تخته نرد است اگر شما انگیزه و اشتیاق داشته باشید مهارت های فنی را نیز بدست خواهید آورد، اما بدون انگیزه همه چیز تقریبا غیر ممکن خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما ۶ و ۲ آورده باشید، می توانید دو مهره ای را خارج کنید که در این نقاط قرار دارند. به جای اینکه ۲ یا ۳ مثلث دارای ۵ یا ۶ مهره داشته باشید، ۵ یا ۶ مثلث دارای ۲ یا ۳ مهره داشته باشید تا فضای بیشتری از تخته در اختیار شما باشد. در آموزش تخته نرد باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر تاس برای شما پنج یا شش باشد و نتوانید این اعداد را در صفحه پیاده کنید، نوبت شما خواهد سوخت. به عنوان مثال اگر ۳ و ۵ آوردید، می توانید یک مهره خود را به اندازه ۳ حرکت و مهره ای دیگر را به اندازه ۵ حرکت، جا به جا کنید. یک مثلث آزاد، نقطه ای در تخته است که با دو یا چند مهره رقیب اشغال نشده باشد. در ادامه این نوشته به آموزش کامل چگونگی انجام بازی پرداخته خواهد شد، دقت داشته باشید که این راهنما برای آموزش مبتدی تا مرحله شروع به بازی تهیه گردیده است. اگر میتوانید هر دو عدد بدست آمده را در حرکت اول انجام دهید اما با رسیدن به مقصد، دیگر قادر نباشید که هیچکدام را مورد استفاده قرار دهید، باید از عدد بزرگتر برای حرکت ابتدایی خود استفاده کنید.

اما اگر شما درک درستی از بازی و حرکات صحیح داشته باشید قادر خواهید بود در هر حالت غیر منتظره ای که پیش می آید تصمیمات درستی بگیرید. تخته خانگی هر فرد همان تخته سمت راستی پیش روی رقیب او است. ۶- توجه داشته باشید که تاسهای خود را باید دقیقاً روی صفحهی بازی بیندازید، اگر تاس از صفحهی بازی خارج شد یا روی لبههای آن قرار گرفت، از درجهی اعتبار ساقط است و باید مجدداً تاس بیندازید. موقعیت ها با هم متفاوتند تفاوتی که شطرنج و تخته نرد با هم دارند این است که اگر شما در شطرنج مهره ای را به خانه ای ۸ یا خانه ۷ قرار دهید شاید زیاد با هم تفاوت نداشته باشند اما در نرد جا به جایی یک خانه ای مهره ای می تواند شما را برنده یا بازنده بازی کند. مفت باز : کسی که به راحتی بازی واگذار می کند. از این رو حفظ کرد موقعیت ها نمی تواند همیشه به شما کمک کند. درک کنید در تخته نرد موقعیت ها خیلی با هم متفاوتند طوری که اگر یک تصویر از بازیهای گذشته شما را نقاشی کنند و به شما نشان دهند به یاد آوردن آن کار دشواریست. اگر می خواهید نحوه بازی کردن و آموزش تخته نرد شرطی تاک تیک نرد را یاد بگیرید، در این مطلب آی آر میکس با آموزش تصویری و قدم به قدم بازی تخته نرد به زبان ساده همراه ما باشید.